Geplaatst op: 20 12 2013
Geplaatst door: Henry Smeets
In categorie: Nieuws FMG

Wanneer de klachtafhandeling door een zorginstelling niet goed verloopt kunnen mensen vanaf 1 juli terecht bij het Landelijk Meldpunt Zorg (LMZ). Zij kunnen daar terecht voor advies en begeleiding wanneer ze klachten hebben over de kwaliteit van zorg. Zorginstellingen zijn en blijven altijd zelf verantwoordelijk voor de afhandeling van klachten.

‘De klachtafhandeling bij zorginstellingen gaat vaak goed, maar er zijn te veel instellingen die het niet goed doen, die moeten beter gaan presteren. Soms heeft iemand hulp nodig bij zijn klacht, die kan dan terecht bij het Landelijk Meldpunt Zorg,’ aldus minister Schippers (VWS). Eerder dit jaar liet minister Schippers al weten hiervoor een speciale organisatie in te richten.

Lees hier meer

Laat een bericht achter

Allowed tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>